12. 3. 2011

Benátky nad Jizerou

Velmi často jsem jezdívala za kamarádkou do Jablonce a cestou jsem vždy míjela ceduli Benátky n/Jizerou... Italské Benátky mám velmi ráda a tak jsem si neustále představovala jak to asi vypadá v těch českých. Věděla jsem, že je tam zámek, protože jako dítě jsem měla ráda pexeso, nejradši právě hrady a zámky, díky tomu pexesu jsem vlastně začala ty hrady a zámky objíždět a seznamovat se s nimi v reálu a tak teď vás seznámím s mým pohledem na české Benátky.

Mě se na Benátkách libilo, že mají hezky rekonstruované náměstí se zajímavou kašnou ...


 ...mají zde zajímavou stavbu ve funkcionalistickém stylu, což na tak malé městečko je zajímavý architektonický počin...

 
...a zajímavé zákoutí, které jsem objevili, když jsme hledali cukrárnu. Na výletě se vždy cukrárna hodí. Je to rychlý zdroj energie s ohledem na množství cukru, který se v cukrárně většinou nachází :D ...




...jak jsem již psala, najdete zde i zámek, je hodně podobný třeba zámku v Třeboni, jen malý, ale milý...

 
  ...ze všeho nejvíce jsem si však užila muzeum hraček, které je malinké, ale věcí je tam až až a pokud půjdete s dětmi, tak si myslím, že ta velikost je dostačující. Nic se nemá přehánět a na jednu děckou hlavičku, která neví jakou dříve hračičku :), akorát. Najdete ho na zámku. Pokud tam budete chtít fotit, přichystejte si ke vstupu navíc padesátku :) ...

 
 

 
...jestliže se díky mne rozhodnete pro výlet do Benátek nad Jizerou přeji vám hezké zážitky, dobré počasí a ať mají v cukrárně otevřeno.
 M.M.





Něco málo k městu a historii :
( zdroj.informací - http://www.benatky.cz/omeste/index.php)

Město Benátky nad Jizerou, které má 7 000 obyvatel, leží u rychlostní komunikace mezi Prahou a Mladou Boleslaví.


Vzniklo v místě prastarého osídlení při křižovatce obchodních stezek. Prvním centrem byl hrad Dražice (založen před rokem 1264), který dnes připomíná pouze zřícenina věže a zbytky zdí a leží asi 3 km severovýchodně od Benátek.

Středověké město Nové Benátky bylo založeno v letech 1343 až 1346. Zámecký kostel se zaniklým klášterem pochází z roku 1349. Nejstarší renesanční část zámku vznikla mezi lety 1527 a 1572 a je ozdobena psaníčkovými a velmi cennými figurálními sgrafity. Po několika dalších stavebních fázích byla výstavba zámku do dnešní podoby ukončena v polovině 18. století. Mezi nejznámější obyvatele zámku patřili - purkrabí z Donína, dánský hvězdář Tycho Brahe, generál jízdy z třicetileté války Jan z Werthu, hrabě Ignác z Klenové, pražský arcibiskup Petr Příchovský z Příchovic a rodina hraběte Thun-Hohensteina a skladatel Bedřich Smetana. Pobyt těchto osobností i dalších významných rodáků společně s dalšími informacemi o městě a regionu jsou připomenuty v expozicích muzea ve druhém patře zámku. Zachovalý půdorys a dispozice středověkých Nových Benátek společně s areálem zámku s parkem, vinicí a dalšími památkami včetně sochařské výzdoby byly důvodem k vyhlášení městské památkové zóny.

Nejbližší okolí města je vhodné k vycházkám v lesích, v nivě Jizery nebo k projížďkám na kole, loďkou či na koni, kdy můžete navštívit některá rekreačně a turisticky atraktivní místa. Zajímavostí je určitě golfový areál Resort Paradise.



Žádné komentáře:

Okomentovat