26. 8. 2014

Moje laskavá pórkovka :-)

Miluju pórkovou polévku, protože když jsem byla malá a nemocná, maminka mi ji většinou vařila a mě se pak ulevilo. Nebo to byla prostě jedna z mála polé, které jsem byla ochotna sníst, když už mi bylo blbě? V každém případě je to tak pořád, vždycky mi udělá dobře, pokud se nepřejím :-) .
Recept je jednoduchý a určitě ho zná každý, ale důležitý je postup a laskavost, se kterou zacházíte se ingrediencemi:
pórek
rýže
sůl
pepř
já dávám olivový olej
podravka může být
na postupu záleží: rozpálím lehce olej, na který nasypu koření dříve než pórek a rýži, tím se rozvine jeho vůně a je mnohem účinější i při menším množství koření, pak na to hodím pórek a chvíli na to i rýži, lehce podusím, to je vlastně nejdůležitější část přípravy, protože pak má polévka mnohem lepší vůni a chuť a vůbec :-), nakonec podleji horkou vodou! Pak už jen vařím tak dlouho až rýže a pórek jsou tak měkké jak to mám ráda. Množství rýže dávám dle velikosti pórku, mám ráda hustější konzistenci, tak asi někdy i víc než míň a s vodou nápodobně. Nakonec ozdobím zakysanou smetanou a petrželkou. Než jsem napsala tenhle příspěvek tak polévka akorát krásně vychladla. Dobrou chuť.
P.S. láhev vína na obrázku je mlýnek na pepř :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat